Zabezpečení na Facebooku aneb hygiena je potřebná i v online prostředí

Začátek roku je dobré začít s čistým stolem a není od věci si udělat pořádek. Faktury, smlouvy, účtenky… To všichni známe. Ale napadlo vás někdy popřemýšlet o tom, že i vaše účty na sociálních sítí potřebují určitou „hygienu“? Zamysleli jste se například, jestli jsou vaše firemní facebookové stránky správně zabezpečeny? Či zda k vašemu reklamnímu účtu nemá přístup nějaká nepovolaná osoba? Někdo, kdo by ho vůbec mít neměl? Víte, kdo je správce a máte „pojistku“ pro případ zablokování?

facebook-kostkyTyto otázky byste si měli pravidelně klást. Pokud na ně neznáte odpověď nebo si nejste jisti, je třeba se tomu podívat „na zoubek“. Jistě byste nechtěli, aby někdo nakládal s vaší stránkou bez vašeho vědomí nebo nekontrolovaně utrácel peníze z vašeho reklamního účtu, že?

Otázek ohledně zabezpečení je však více.
Používáte pro správu firemních facebookových stránek Business Manager? Tato otázka je z hlediska bezpečnosti poměrně zásadní. Business Manager umožňuje různé formy zabezpečení a možnosti nastavení kontroly, jako jsou notifikace či dvojfázové ověřování pro přístup. Dále můžete lépe spravovat přístupová práva a přidělovat role (Analytik, Inzerent, Moderátor, Editor, Správce). Každý se pak přihlašuje pomocí svého účtu a dá se tak snadno zjistit, kdo provedl na stránce nějakou změnu. Další důležitou věcí je, že pokud přidáte platební kartu jako způsob platby vy, nikdo další neuvidí její kompletní údaje.

Určitě je dobré zanalyzovat přidělené role na facebookové stránce a v Business Manageru. Zejména, pokud jste změnili agenturu či ve vašem týmu došlo k obměně zaměstnanců, není na škodu se ujisitit, že k účtu nemá přístup nikdo, kdo ho mít rozhodně nemá a zda jsou správně rozděleny role. Kromě situace, kdy jsou ke stránce přiřazeny osoby, které již přístup mít nemají, je riziková i situace, kdy má stránka jen jednoho správce. Pokud totiž z jakéhokoliv důvodu Facebook zablokuje osobní profil správce, ztratíte přístup i k firemní stránce.

Chtěli byste se ujistit, zda Vaše facebookové stránky a reklamní účty jsou dobře nastaveny
a zabezpečeny, ale nemáte čas nebo nevíte jak na to?
Kontaktujte nás, rádi Vám s tím pomůžeme.