Česká produkční, s.r.o. | Obrana před podvodnými praktikami influencerů. Vyvinuli jsme unikátní produkt.
16778
post-template-default,single,single-post,postid-16778,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,transparent_content,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive,elementor-default
 

Obrana před podvodnými praktikami influencerů. Vyvinuli jsme unikátní produkt.

Obrana před podvodnými praktikami influencerů. Vyvinuli jsme unikátní produkt.

Influencer marketing je pravděpodobně na svém vrcholu. Jeho síla i dosah jsou čím dál tím větší a už jenom málokterá rostoucí firma influencerů nevyužívá. S rostoucím marketingem, využívajícím influencery, roste i počet podvodníků v dané oblasti – v dnešní době se dají nakoupit i takové věci jako jsou followeři anebo engagement – ať už se bavíme o Instagramu anebo Youtube.

Influenceři jsou z většiny mladé “hvězdičky”, které se nějakým způsobem dostaly do povědomí lidí – ať už za pomocí talentu (jako například zpěváci či herci) nebo pouhopouhou náhodou a především dobrým načasováním.

Pro firmy je influencer marketing výhodný z několika důvodů. Jedním z nich je cena: stále existuje spousta influencerů, kteří jsou ochotni propagovat značku pouze za pár produktů či malý finanční obnos – což vyjde firmy o mnoho levněji než velkoplošná reklama. Hlavní výhodou je však dosah – influenceři nejsou většinou “otroky” pouze jedné značky a častokrát není reklama z jejich obsahu ani tolik poznat. Sociální sítě influencerů zároveň nejsou určeny pouze k reklamám (alespoň ve většině případů), ale slouží zároveň k reflektování jejich životního stylu, postoje či názorů. Zákazníci nabývají tím pádem pocitu, že k nim mají blízko – a v tomto případě může i cizí člověk představovat určitou spolehlivost a autenticitu.

Problém nastává ve chvíli, kdy už influencer nemá moc co nového nabídnout a čísla na jeho profilu začínají stagnovat. Co teď?

Tento problém má několik řešení. Jedním z nich je zlepšit kvalitu obsahu média dané osoby. Komplikuje to však fakt, že toto řešení vyžaduje o mnoho více práce a energie – na což nemá každý chuť či schopnosti jako takové. Připomeňme si fakt, že pokud člověk není vyloženě umělecká duše, jednou mu prostě dojdou originální a osobité nápady. A je více než nepravděpodobné, že by každý influencer byl uměleckou duší.

Druhou, ne zcela dobrou možností, je již výše zmiňované nakupování followerů a engagementu (kliků, liků, shlédnutí či sdílení). Tyto podvodné praktiky jsou stále tak nějak tolerovány – nakupováním followerů jsou známé i celebrity jako například Justin Bieber, Donald Trump nebo Paris Hilton. Ne každý si je totiž vědom zodpovědnosti, kterou jakožto influencer má. Ve finále může ublížit nejenom sobě samým, ale především značkám, které propagují.

Řečník a spisovatel Jan Gurley tvrdí, že přidání 10 000 falešných followerů zabere pár hodin a influencera vyjde na pár dolarů. Tato problematika umělých followerů je pro firmy více než nevýhodná a rozrůstá se čím dál tím víc. Daný produkt neuvidí takové množství lidí, jaké by mělo a zadavatelé se tak vlastně nechají okrádat.

O tento problém se zajímáme již delší dobu a snažíme se najít východisko. Proto jsme vytvořili webovou platformu Influencer Monitor pro naše klienty, kteří by měli zájem influencer marketingu využít, ale bojí se výše zmíněných podvodných praktik. Toto webové rozhraní je jakýmsi monitorem youtuberů. Při spolupráci s daným influencerem je základním požadavkem připojení do tohoto webového rozhraní přes jejich vlastní ID. Tím získáme kompletní přístup do jejich analytik, což nám umožňuje sledovat reálná čísla shlédnutí (rozděleno podle zemí – což může být poměrně velkým ukazatelem), nárust followerů včetně jeho průměrné rychlosti a další parametry.

Toto rozhraní nám pomáhá zabraňovat podvodům všech různých typů – ať už jde o falešné followery či engagement. Pro klienty je to jistota, že nebudou podvedeni. Pro nás, jakožto agenturu je to záruka spokojenosti klientů.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.