Česká produkční, s.r.o. | Skupiny na Facebooku
Skupiny na Facebooku
Skupiny, Fecebook, reklama na Facebooku
1
post-template-default,single,single-post,postid-1,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,transparent_content,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive,elementor-default
 

Skupiny na Facebooku

Skupiny na Facebooku

fbSkupiny na Facebooku nebyly primárně vytvořeny jako nástroj marketingové komunikace, tím jsou stránky. Nicméně ve vhodné situaci a vhodným použitím lze skupinu jako nástroj aktivní komunikace úspěšně použít. Podmínkou je, že se musíme pohybovat v atraktivním tématu s virálním potenciálem, nebo téma musíme při startu skupiny atraktivně formulovat.

Rozšiřování skupiny nelze aktivně podpořit reklamou, proto je třeba volit příspěvky s potenciálem k šíření. I tak se bude skupina rozšiřovat pomaleji než fanouškovská obec stránky.

Výhodou komunikace ve skupině je vysoký organický dosah. Ten u stránek s velkým počten fanoušků obvykle dosahuje 5 – 7%, příspěvky ve skupině dosahují odhadem asi dvojnásobek až trojnásobek. Organický dosah příspěvků lze velmi dobře zvýšit liky příspěvků, nebo komentáři – rozdmýcháním diskuse pod příspěvky.

Nevýhodou je absence metrik, ale vhodně zvolenými příspěvky s reaktivním obsahem, nebo měřením návštěv z postů, lze porovnáním se stránkami dosah docela dobře odhadnout.

Komerční obsah a jeho formu je samozřejmě potřeba volit citlivě vzhledem k chování a smýšlení skupiny, ale to platí pro komunikaci na FB obecně.

Dobrým příkladem může být skupina Doletíš?! zaměřená na letectví a bezpečnost sportovního létání. Založili jsme ji v roce 2013, dnes má 2.300 členů, což je asi 25% všech pilotů v ČR. Asi před rokem jsme ji převedli na skupinu uzavřenou, abychom mohli vyloučit spammery s nechtěnou komunikací. Nyní žije skupina svým životem a objevuje se v ní 3 – 5 příspěvků denně od různých přispěvatelů. Asi 2/3 příspěvků jsou odkazy na různé atraktivní tematické články z celého světa, cca 1/3 je původní obsah.

Obchodní politika Facebooku směřuje k čím dál většímu ekonomickému zatížení firemních stránek, tak aby FB získával čím dál více peněz za zprostředkovanou komunikaci. Rozvoj skupin tak může být vhodný nejen na utváření a posilování veřejného mínění, ale i ke komerční marketingové komunikaci.

Zatím zde nejsou žádné komentáře.

Komentář k příspěvku

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top